میرعماد

نقاش بزرگ ایرانی

میرعماد

نقاش بزرگ ایرانی

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۱ ثبت شده است

برچسب سفارشی با لمینت فیلم و لاک لکه مات

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۷:۲۰ ب.ظ

لیبل خام افزودن آخرین نکته ها می تواند ظواهر و احساس کلی برچسب های شما را به روش چشمگیری افزایش دهد. برخی از پوشش‌ها و محافظ‌هایی که می‌توان به برچسب شما بیشتر کرد عبارتند از:

برچسب سفارشی با تولید برچسب جلو و عقب با جلوه سه بعدی

 

17. پوشش سیلابی – یک پایان کلی

این زمانی هست که تمام مرحله لیبل با یک پوشش بلند، ساتن لیبل خام  یا مات تام می شود. این پوشش از برچسب مراقبت بیشتری می نماید و به جلوگیری از خراشیدگی و سایش عمومی در ادامه زمان بسته بندی، حمل و نقل و جابجایی امداد می کند.

 

18. پوشش های نقطه ای – سپس را بیشتر کنید

پوشش های نقطه ای بر روی یک حوزه‌ خاص، ویژگی یا عنصر یک برچسب اعمال می شوند. این یک تضاد بصری و بافتی ایجاد می نماید که یک عنصر را پررنگ می نماید یا یک سرمشق را ایجاد می کند. معمولا اینها یا درخشان یا مات هستند. هنگامی که در ادامه ترکیب ضد و نقیض با یکدیگر به کارگیری می شوند، ظاهری سه بعدی و بافت بسیار مؤثر ایجاد می کنند. عکس، سمت راست

 

19. پوشش های بافت – تفاوت را احساس کنید

اینها کیفیت لمسی و بصری مخصوص به فردی دارا هستند که ظاهری کمی پررنگ و بافت دار ارائه می دهد. پوشش برگه سنباده ما‌درها با ظاهری مات (تصویر، پایین سمت چپ) احساسی فوق‌العاده شن و خشن می‌دهد. پوشش Naseby ما‌درها نیز بافت و نیز مروارید هست و همچنین ظاهری مات دارد. اینها به ویژه هنگامی که روی عنصرها خاصی از برچسب در ادامه ترکیب با پوشش های درخشان نقطه ای ضد و نقیض یا ساختارهای بالا به کارگیری می شوند مؤثر هستند.

 

برچسب سفارشی با لمینت فیلم و لاک لکه مات

 

20. پوشش قابل انعطاف لمسی – لمسی از لوکس

این پوشش مجلل را می اقتدار در ادامه بخش ها تعیین شده یا در ادامه تمام مرحله لیبل اعمال کرد تا بافتی ظریف و ظریف داشته باشد. لمس و درگیری را تشویق می نماید و محصولاتی را با موقعیت مخملی و گرم مخصوص به شخص ارائه می دهد.

 

21. لمینیت ها – پوششی با استمرار و ضربه بالا

کل مرحله برچسب را می اقتدار در ادامه یک فیلم لمینیت درخشان یا مات به پایان رساند. این دستور علاوه بر مراقبت در ادامه برابر رطوبت و خراش، ظواهر ضربه ای بالا را ایجاد می کند. ما‌درها حتی لمینیت‌های ویژه‌ای نظیر جلوه‌های کتانی و چرمی برای ایجاد یک پوشش لمسی منحصربه‌فرد داریم.

 

 

 

 

 

عجب گزینه های زیادی است! حالا فقط کاری که باید انجام دهید لیبل خام این هست که با ما‌درها تماس بگیرید تا برچسب خویش را زنده کنید. تیم ما‌درها از کارشناسان لیبل می‌تواند به شما امداد نماید تا طیف تام راه‌حل‌های تزیین برچسب سفارشی ما‌درها را برای اطمینان از دستیابی به ظواهر دلخواه خویش کاوش کنید.

 

لطفاً برگه توصیفات ما‌درها را مرور کنید یا به گالری ما‌درها نگاهی بیندازید تا مثال هایی از برچسب هایی را که برای مشتریان متشخص خویش چاپ می کنیم. ما‌درها شادمان خواهیم شد که در ادامه برچسب سفارشی بعدی شما با شما فعالیت کنیم. امروز با یکی از کارشناسان باتجربه ما‌درها تماس بگیرید.

  • میرعماد شریعتی

چاپ لیبل گلاسه

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۵۴ ب.ظ

چاپ لیبل گلاسه یکی از خدمات بسیار ارزشمند برای صنایع مختلف به شمار می رود. لیبل های گلاسه به خاطر ظاهر شکیل و کارایی مفید، بیشتر از سایر لیبل های موجود، مورد استفاده قرار می گیرند. کیفیت، زیبایی و دوام لیبل گلاسه به کاغذ مورد استفاده و نوع چاپ بستگی دارد. اما در هر صورت لیبل گلاسه با کیفیت قابل قبولی تولید و در اختیار شرکت ها قرار می گیرند.

چاپ لیبل گلاسه در سال های اخیر با تنوع بسیار بیشتری نسبت به گذشته انجام می شود. این موضوع به خاطر نیازهای متفاوت کسب و کارهای مختلف می باشد. لیبل های گلاسه با توجه به این مقدار تنوعی که دارند، با قیمت های متفاوتی نیز قابل تهیه می باشند. بدین ترتیب برای همه کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک می توان لیبل گلاسه مناسب را تهیه کرد. لیبل های گلاسه معمولا به صورت پشت چسبدار تولید می شوند تا بتوان به راحتی آنها را بر روی جعبه محصولات مورد نظر نصب کرد.

دستگاه های چاپ لیبل بسیار متنوعی در بازار موجود بوده که معمولا هر کدام از آنها قیمت و کیفیت متفاوتی دارند. هر مجموعه ای که بخواهد مشتریان را از خود راضی نگه دارد و در حوزه کاری خود پیشرفت نماید، باید از بهترین دستگاه های چاپ لیبل بهره ببرد. ما نیز با اشراف به این موضوع بهترین و پیشرفته ترین دستگاه های مربوط به چاپ لیبل گلاسه را تهیه کرده ایم. این موضوع باعث شده تا افرادی که لیبل مد نظر خود را سفارش می دهند، از نتیجه کار رضایت داشته و برای سفارش مجدد نیز اقدام کنند.

آشنایی با انواع لیبل گلاسه
چاپ لیبل گلاسه در انواع مختلفی انجام می شود این تنوع کمک می کند تا کسب و کارهای مختلف بتوانند لیبل گلاسه را بر اساس سلیقه، نیاز و قیمت مورد نظر تهیه نمایند.

چاپ لیبل گلاسه یو وی
چاپ لیبل گلاسه یوی وی را معمولا بر روی کاغذهای باکیفیت و پشت چسب دار انجام می دهند. بعد از اتمام چاپ، لیبل ها با استفاده از پودر یو وی پوشش داده می شوند. بعد از این مرحله با استفاده از لامپ ماوراء بنفش لیبل ها خشک می شوند. این نوع لیبل ها ظاهری بسیار شفاف و زیبا دارند، همین امر باعث شده تا کسب و کارهای زیادی از این لیبل ها استفاده نمایند.

چاپ لیبل گلاسه بدون روکش
حتما برای شما نیز تا به حال پیش آمده که بخواهید روی لیبل چیزی بنویسید اما روکش لیبل به شما این اجازه را نداده باشد. لیبل گلاسه بدون روکش شرایطی را برای شما فراهم می کند تا در صورت نیاز بتوانید اطلاعاتی را به صورت دستی روی لیبل بنویسید. کسب و کارهای بسیار زیادی از این لیبل ها به خاطر همین قابلیتی که دارند استفاده می کنند. این لیبل ها از نظر قیمت نیز در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و می توانند گزینه ای مقرون به صرفه محسوب شوند.

چاپ لیبل گلاسه قالب دار
چاپ لیبل گلاسه قالب دار در سال های اخیر توانسته به کسب و کارهای لیبل گلاسه مختلف کمک کند تا لیبل های متنوع و جذاب تری را بر روی محصولات خود نصب کنند. یکی از رایج ترین لیبل های قالب دار لیبل های دایره ای می باشند. البته طرح قالب لیبل ها را می توان به صورت سفارشی نیز انتخاب کرد. جذابیت این نوع لیبل ها بسیار بیشتر از لیبل های معمولی است به همین خاطر افراد زیادی از این لیبل ها استقبال می کنند.

  • میرعماد شریعتی

لیل چاپی| ارائه انواع خدمات چاپ لیبل

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۳۶ ب.ظ

چاپ لیبل
چاپ لیبل: یکی دیگر از خدمات سهند رول چاپ بر روی انواع متریال های پشت چسبدار است. ماشین الات و تجهیزات فنی و کلیه امکانات فنی جهت تولید لیبل شامل طراحی،چاپ و عملیات تکمیلی پس از چاپ نظیر پوشش ورنی UV ، لمینت،طلا و نقره کوب،پرفراژ،دایکات و پوشالبرداری در این لیبل چاپی مجموعه مهیا گردیده است.

چاپ لیبل فلکسو : چاپ فلکسو از خدمات چاپ سهند رول میباشد. در این نوع چاپ به وسیله یک صفحه ژلاتینی انعطاف پذیر به نام کلیشه انجام میگیرد. این عمل توانایی انجام عملیات چاپ بر روی انواع لیبل اعم از صدفی،کاغذی،متالایز و پی وی سی را دارا میباشد.امروزه بسیاری از برچسبهای چاپی مورد استفاده در صنایع غذایی ،دارویی،صنایع آرایشی و بهداشتی،نوشیدنی ها که نیاز به جلب توجه بیشتر مخاطب دارند به روش فلکسو انجام میگیرند.

مجتمع چاپ سهند با تجربه کافی در زمینه چاپ لیبل و انواع برچسب گارانتی ، لیبل وید  ،لیبل خرد شونده و …. آماده ارائه خدمات چاپ و مشاوره به مشتریان خود می باشد . لطفا هر گونه سوال و یا درخواست خود را از طریق تماس با ما در میان بگذارید.

لیبل چاپی
لیل چاپی| ارائه انواع خدمات چاپ لیبل | چاپ لیبل سهند

لیبل چاپی
لیبل چاپی
انواع محصولات چاپی
چاپ لیبل های آرایشی بهداشتی: شامل انواع اکسیدان ها،شوینده ها،پاک کننده ها
چاپ لیبل های دارویی: مناسب برای شرکت های تولید دارو جهت نصب لیبل روی شیشه های دارو
چاپ لیبل های مواد غذایی : مانند لیبل شیشه ترشیجات،مرباجات،ابغوره و سرکه ،گلاب و عسل
چاپ لیبل جهت مصارف صنایع نفت و گاز و پتروشیمی ،صنایع برق و الکترونیک ، صنایع نساجی و بافندگی ، صنایع لبنی ، صنایع فلزی و پلاستیکی،و لیبل لوازم یدکی خودرو
چاپ لیبل | شرکت سهند لیبل
خدمات پس از چاپ
برجسته سازی چاپ لیبل
این تکنیک جهت ایجاد یک بعد در لیبل چاپی که باید بیشتر جلب نظر کرده و به چشم بیاید،انجام میگیرد که باعث ایجاد عمق شده و جلب توجه بیشتری میکند.

طلا یا نقره کوب
یکی دیگر از روشهای متداول بعد از چاپ روی لیبل طلا یا نقره کوب بوده که تاثیر بصری ویژه ای در مخاطب ایجاد کرده و جایگاه ویژه ای دارد و جلوه بسار زیبایی به چاپ لیبل میبخشد.

لمینت یا سلفون
ایجاد یک لایه نازک سلفون از طریق چسباندن آن بر روی لیبل چاپی که میتواند جلوه خاصی به لیبل ببخشد و از افت کیفیت لیبل در برابر عوامل خارجی نظیر رطوبت و نور و ….محافظت میکند . سلفون در دو نوع مات و براق موجود است.

  • میرعماد شریعتی

ساخت کلیشه (پلیت) چاپ فلکسو

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۶:۲۱ ب.ظ

چاپ فلکسوگرافی یا فلکسو به انگلیسی (Flexography) نمونه‌ای از فرایند چاپ است که با بهره‌گیری از یک صفحه انعطاف‌پذیر به نام کلیشه (پلیت فتوپلیمری) که از جنس ژلاتین یا الاستومتر بوده عمل چاپ صورت می‌گیرد. این چاپ دراصل نسخه مدرنی از لترپرس است که می‌تواند برای چاپ بر روی تقریباً هر نوع بستر، از جمله فیلم‌های چاپ فلکسو پلاستیکی، فلزی (قوطی‌های فلزی) یا آلومینیومی (آلومینیوم بیلیستر - مصارف دارویی و غذایی)، سلفون - فیلم‌های متالایز و کاغذ مورد استفاده قرار گیرد. از این روست که از چاپ فلکسو برای چاپ بر روی بسترهای غیر متخلخل جهت انواع فیلم های پلیمری بسته‌بندی مواد غذایی (منظور فیلم‌های پلیمری با عرض بالا می‌باشد )، لیبل‌های پشت چسبدار به‌طور گسترده‌ای استفاده می‌شود.

تاریخچه
در سال ۱۸۹۰، اولین ماشین چاپ در لیورپول انگلستان به وسیلهٔ Bibby ,Baron و پسرانش ساخته شد. دردهه ۱۹۰۰ چاپ خانه‌های اروپایی با استفاده از صفحات لاستیک چاپ و آنیلین نفت مبتنی بر جوهر توسعه یافته بودند، این شیوه چاپ "چاپ آنیلین" نامیده می‌شد. در دهه ۱۹۲۰بیشتر ماشین‌های چاپ در آلمان ساخته می‌شدند، در آلمان این فرایند "gummidruck" یا چاپ لاستیکی نامیده می‌شد. در آلمان همچنان امروزه به این نوع چاپ "gummidruck" گفته می‌شود.

در اوایل قرن بیستم، این تکنیک به صورت گسترده‌ای در بسته‌بندی مواد غذایی در ایالات متحده مورد استفاده قرار گرفت. در سال ۱۹۴۰مدیریت غذا و داروی آمریکا (FDA) رنگ‌های آنیلین را جزء رنگ‌های نامناسب برای بسته‌بندی مواد غذایی طبقه‌بندی کرد وسبب کاهش فروش این نوع دستگاه چاپ گردید. از این رو شرکت‌های خصوصی تلاش کردند با استفاده از نام‌های جدید برای این روش، از جمله "printing Lustro" و "printing Transglo"فروش را بالا ببرند اما به موفقیت چشمگیری دست نیافتند. حتی بعد ازآنکه مدیریت غذا و داروی آمریکا (FDA) چاپ آنیلین را با استفاده از جوهرهای جدید در سال ۱۹۴۹ تصویب کرد خرید و فروش این دستگاه‌های چاپ همچنان رو به کاهش بود و برخی از تولیدکنندگان مواد غذایی هنوز هم حاضر به در نظر گرفتن نام چاپ آنیلین بر روی بسته‌بندی محصولاتشان نبودند. سرانجام نمایندگان صنعت بسته‌بندی به این نتیجه رسیدند که این فرایند نیاز به تغییر نام دارد.

در سال ۱۹۵۱، فرانکلین ماس، مدیر شرکت Mosstype، با انجام یک نظرسنجی در میان خوانندگان مجله خود با نام Mosstyper خواستار ارائه اسامی جدیدی برای این نوع فرایند چاپ شد. بیش از ۲۰۰ نام، ارائه شد که در نهایت یک کمیته به نام کمیته وزن کشی وبسته بندی عبارات سه نام permatone ,rotopake و flexographic که اکثریت آراء پستی را از سمت خوانندگان داشتند را انتخاب و از بین این سه نام نیز " flexographic" انتخاب شد.


تکامل
اصولاً دستگاه‌های چاپ فلکسو از نظر کیفیت ابتدایی و بدوی بودند و برچسب‌ها (لیبل‌های پشت چسبدار) به کیفیت بالاتری نیاز داشت و تا همین اواخر با استفاده از فرایند افست چاپ می‌شد. از سال ۱۹۹۰، پیشرفت‌های بزرگی در کیفیت چاپ فلکسو، پلیت‌های فتوپلیمری و مرکب‌های چاپ حاصل شد. بزرگترین پیشرفت در چاپ فلکسو درحوزه کلیشه‌های چاپ (photopolymer)، شامل بهبود مواد اولیه و روش تولید پلیت‌ها بوده‌ است. سیستم‌های جدید تولید پلیت یا کلیشه به تازگی پیشرفت خوبی در این صنعت ایجاد کرده‌است.

سیستم‌ها و تکنولوژی‌های مستقیم تولید پلیت فلکسو (direct to plate) یا کامپیوتر به پلیت CtP به تازگی بهبودهای خوبی در این صنعت ایجاد کرده‌است. شرکت‌های پیشرو مانند: Kodak nx

Dupont

PlateCrafters

MacDermid LUX

AV Flexologic

Daetwyler

Esko

Asahi Photoproducts

پیشگام در تولید جدیدترین فناوری‌ها از نرم افزارهای ترام گذاری تا شستشو و ساخت پلیت هستند.

همچنین نوردهای آنیلوکس سرامیکی تولید شده با فناوری لیزر نقش مهمی در بهبود کیفیت چاپ فلکسو دارند. امروزه چاپ فلکسو به عنوان یک فرایند چاپ با کیفیت و فاخر، با تصاویر چهار رنگ همراه با مهارت‌های اپراتوری به راحتی با فرایند چاپ افست و گراور رقابت می‌کند. این پیشرفت مداوم و در حال توسعه باعث افزایش توانایی در تولید تونالیته‌های رنگی و سایه روشن‌ها و کنترل چاقی ترام (dot gain) بالای چاپ فلکسو شده‌است. در مبحث رنگ و بازتولید آن که به نام مدیریت رنگ با آن آشنا هستم، در یک دهه اخیر پیشرفت و توسعه‌های خوبی را شاهد بودیم، که می‌توان علاوه بر پیشرفت‌های روز افزون وسایل اندازه‌گیری و نرم افزارها به فناوری اکستندد گاموت (extended or expanded gamut) اشاره کنیم که اساساً این فرایند چاپ بر اساس ۷ رنگ: سایان، مژنتا، زرد، مشکی بعلاوه نارنجی، سبز و بنفش CMYKOGV است. که چاپ با دامنه بزرگ رنگی یا اکسپندد گاموت (Expanded Gamut) یا Hi-Fi و یا چاپ با مرکبدان‌های ثابت (Fixed Pallet Ink Set) گفته می‌شود. در این مقاله ما از EG برای بیان این نام کمک می‌گیرم.[۱]


فرآیند چاپ
۱- ساخت کلیشه (پلیت)

اولین روش برای توسعه ساخت کلیشه فلکسو استفاده از پلیت‌های فتوپلیمری حساس به نور بود. یک لایه فیلم نگاتیو روی سطح پلیت زیر نور ماورا بنفش (ultra-violet light) قرار می‌گرفت. قسمت‌هایی از کلیشه پس از عبور نور از فیلم نگاتیو سخت می‌شد و سایر بخش‌ها نرم باقی می‌ماند، سپس آن را داخل محلول (آب یا حلال) شستشو قرار می‌دادند و چاپ فلکسو با یک برش آن را می‌شستند. اینکه از چه نوع متریالی (پلیمر ورقه ای یا مایع) استفاده می‌شود در نحوه انجام فرایند تأثیرگذار است اما اصل داستان یکی است. این پلیت در یک واحد گردان شستشو که از محلول آب و مایع صابونی در دمای ۴۰ درجه سانتیگراد استفاده می‌کند، شسته می‌شد. این واحد به دو فیلتر غشایی (ممبران:‌ فیلتری متشکل از غشای نیمه تراوا است.) مجهز است که این فیلتراسیون مضرات زیست‌محیطی فرایند شستشو را به حداقل می‌رساند و پلیمر شسته شده را از مایع شستشو جدا می‌کند و این کار باعث می‌شود که مواد جامد را بتوان با زباله‌های خانگی دفع کرد و محلول آب بازیافت شده با اضافه کردن مواد مورد نیاز مجدد استفاده خواهد شد.
۲- چسباندن کلیشه (مانت یا نصب)

در فرایندهای چاپ برای هر رنگ که باید در چاپ استفاده شود، نیاز به یک پلیت خواهیم داشت که بر روی یک واحد چاپ یا نورد یا سیلندر نصب می‌شود و برای تکمیل یک تصویر هر واحد باید دقیقا در محل خود چاپ شود که به آن انطباق چاپ یا ریجستری می‌گوییم. برای دستیابی به این دقت و اطمینان از ریجستری باید در هر یا پلیت یک علامت قرار دهیم که به آن ریجستر می‌گویند. چیزی شبیه به یک نقطه یا بعلاوه (+) با ابعادی کوچک (کمتر از ۰/۳ میلی متر) که تمام واحدهای چاپ باید در یک نقطه بروی یکدیگر منطبق شوند. آقای Earle L. Harley ماشینی اختراع و ثبت کرده، به نام Opti-Chek Mounting برای اینکه اپراتور قادر باشد قبل از چاپ از ریجستر بودن پلیت‌های چسبانده شده بر سیلندرها اطمینان حاصل کند.


۳- چاپ

چاپ فلکسو توسط یک پلیت (یا master) پوزتیو، برعکس و برجسته بر روی یک سطح فتوپلیمری انجام می‌شود. پلیت‌های فلکسو با روش‌های آنالوگ و دیجیتال تولید می‌شوند. نواحی ترامه یا تصویر در سطحی بالاتر از نواحی غیر چاپی قرار می‌گیرند. یک نورد واسط (رابر) غوطه ور در مخزن رنگ، مرکب را به یک نورد آنیلوکس کرومی یا سرامیکی منتقل می‌کند و سپس آنیلوکس مرکب را به پلیت می‌رساند، که خود از سطحی منظم و دارای حفره‌ها و دیوارهای یکسان می‌باشد (که هر نورد دارای مشخصات، تعداد حفره در اینج، عمق حفره و سکل دهانه آن است) که به تناسب نیاز در فرایند قابل تغییر خواهد بود. برای حصول از یک نتیجه قابل قبول از چاپ فلکسو باید میزان مرکب انتقالی توسط نورد آنیلوکس کنترل شود تا سطح کار دارای لکه، نقطه و کثیفی حاصل از اضافه حجم مرکب نباشد. علاوه بر انتخاب درست نورد آنیلوکس، عاملی بنام تیغه چاپ یا دکتربلید (doctor blade) در نتیجه چاپ تأثیرگذار است و مانع از رسیدن مرکب اضافی از آنیلوکس به سطح پلیت می‌شود. در نهایت با تحت فشار قرار گرفتن سطح چاپی مابین کلیشه فلکسو و سیلندر فشار (یا سیلندر چاپ) عمل انتقال تصویر انجام می‌شود و قبل از رسیدن به نورد بعدی توسط یک واحد خسک کن، مرکب خشک می‌شود. چندین نوع مرکب برای فلکسو موجود است، مرکب‌های پایه حلال، پایه آب، یووی و EB که هر کدام به طریق خشک می‌شوند، اگر شما از مرکب‌ها یووی استفاده می‌کنید با استفاده از تابش ماورابنفش مرکب چاپ شده را بروی سطح چاپ خشک می‌کنید که در اصطلاح cured می‌شود.


اپراتوری
کلیات اپراتوری فرایند

۱- نورد واسط (رابر)

به نوردی گفته می‌شود که در مخزن یا تشتک مرکب نیمه قوطه ور است و مرکب را به نورد دوم یا آنیلوکس انتقال می‌دهد.


۲- نورد آنیلوکس

نورد یا سیلندر ای رول آنیلوکس یکی از ویژگی‌های منحصر بفرد فلکسوگرافی است. نورد آنیلوکس یک لایه یکنواخت از مرکب را بر روی سطح پلیت فلکسو منتقل می‌کند. این یک نورد دارای حفره‌های حکاکی شده با دقت بالا و ظریف است و برای تماشای آن نیاز به یک ابزار بزرگنمایی است. این نوردهای مسئولیت انتقال مرکب را به پلیت‌های مانت شده بر روی سیلندرهای چاپ را دارند.


۳-دکتر بلید یا تیغه (استفاده از آن اختیاری است)

در فرایند فلکسو استفاده از این ماژول برای این منظور است که اطمینان داشته باشیم که انتقال مرکب فقط برساس میزان عمق و تعداد حفره‌های موجود در آنیلوکس انجام می‌شود. تیغه‌ها اساساً از فولاد ساخته شده اما به تازگی با استفاده از لبه‌های گوناگون از مواد پلیمیری نیز ساخته می‌شود.


۴- سیلندر پلیت

کلیشه چاپ بروی سیلندر پلیت با استفاده از چسب‌های قوی دوطرفه چسبانده می‌شود.


۵- سیلندر چاپ

این سیلندر با اعمال فشار به سیلندر پلیت و به‌طور همزمان سطح چاپ شونده منجر به انتقال تصویر پلیت کلیشه ژلاتینی به سطح چاپ شونده می‌شود.

  • میرعماد شریعتی

لیبل پشت چسب دار

يكشنبه, ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۰۹:۵۹ ق.ظ

لیبل های پشت چسب دار کاغذی دارای امکان چاپ بصورت برگه ای و رولی میباشند و دارای مصارف گوناگون روی محصولات دارویی، غذایی و ... میباشند. ویژگی لیبل پشت چسبدار کاغذی سیناپکینگ علاوه بر کیفیت بسیار بالا و قابل مقایسه با رقبا، امکان درج اطلاعات مانند بارکد روی لیبل هاست. سیناپکینگ قابلیت چاپ لیبل های پشت چسبدار با تیراژ پایین و بالا را دارد. جهت مشاوره رایگان و دریافت آخرین قیمت با ما تماس بگیرید.

لیبل پی وی سی
لیبل های pvc لیبل های بسیار محکم و مقاوم در برابر شرایط محیطی هستند و سیناپکینگ صفر تا صد تولید و چاپ سفارشی آن ها را بر عهده دارد. این لیبل ها عموما در طرح های مات، شفاف و ترنسپرنت عرضه میشوند و ماندگاری بالاتری از سایر لیبل ها از خود نشان میدهند. برتری لیبل پی وی سی نسبت به کاغذی، مقاومت بیشتر در برابر پاره شدن و فشار های محیطی است.

لیبل شیشه ای
شرکت های تولید کننده خودرو یا خدمات آن، بیشترین مشتریان لیبل های شیشه ای هستند. این لیبل ها علاوه بر مقاومت بالا در برابر تغییرات آب و هوا، چسبندگی بالایی روی سطوح شیشه ای دارند. لیبل های شیشه ای معمولا بی رنگ هستند و نوشته های انها از هر دو طرف خوانده میشوند. لیبل های شیشه ای تولیدی سیناپکینگ، قابلیت دریافت کد ها و اطلاعات نامرئی روی خود هستند و بصورت لیبل رول و شیت به بازار عرضه میشوند.

لیبل مگنتی و ژله ای
این لیبل ها، زیبایی ظاهری فوق العاده ای دارند و عموما شرکت های مختلف برای تهیه لیبل لوگوی خود، روی لیبل ژله ای بخصوص سرمایه گذاری میکنند. لیبل ژله ای تولیدی سیناپکینگ نیز ماندگاری فوق العاده بالایی در برابر شرایط محیطی دارد و بصورت تیراژ پایین و بالا قابل سفارش هستند.

لیبل و برچسب گچی
خاصیت فوق العاده ای که لیبل گچی دارد این نکته است که به هیچ وجه یکدست کنده نمیشود و هنگام کنده شدن به هزاران تکه تبدیل میشود و از این رو، برای لیبل محصولات، ضمانت ها، برچسب پلمپ و ... بسیار مناسب است.

  • میرعماد شریعتی

نحوه انجام چاپ برچسب صدفی

شنبه, ۲۳ مهر ۱۴۰۱، ۰۴:۰۰ ب.ظ

چاپ برچسب صدفی به کمک لیبل پرینتر یا دستگاه‌های مرکب مخصوص انجام می شود. این دستگاه ها دارای UV بوده و پایه حلال هستند. ریبون های مناسب برای چاپ لیبل صدفی از نوع وکس رزین یا ریبون رزین است. این ریبون ها، لیبل ها را به شکل مقاوم و پررنگ چاپ می کنند. در نتیجه این چاپ ها با کیفیت بوده و پر رنگ هستند. ضمن اینکه مقاومت قابل توجهی نیز در برابر انواع حلال ها، رطوبت و آب دارند. لیبل های صدفی متریال مختلفی نظیر PE، PP، صدفی معمولی، صدفی حرارتی و… را در خود جای می دهند.


انواع لیبل صدفی
چاپ لیبل صدفی حرارتی: به گونه ای طراحی و تولید شده که دارای خواص حرارتی بوده و متریال پی وی سی را نیز در خود جای داده است. بنابراین می تواند به کمک حرارت دستگاه لیبل پرینتر چاپ شود. ضمن اینکه در برابر رطوبت، کشش و پارگی نیز مقاومت قابل توجهی دارد.

Pe و Pp : از دیگر متریالی هستند که برای چاپ لیبل صدفی مورد استفاده قرار می گیرند. خاصیت کشسانی این نوع متریال نسبت به نمونه های لیبل صدفی معمولی بیشتر است و قیمت بالاتری نیز دارند. Pe قادر به تحمل دمای بالا بوده و خاصیت کشسانی قابل‌ توجهی دارد. به همین خاطر برای بسته بندی هایی همچون ضد یخ و روغن موتور از این برچسب ها و متریال کمک گرفته می شود.

پلی گور: این متریال در برابر پارگی مقاومت قابل توجهی  دارند، طوری که امکان پارگی آن ها وجود ندارد اما خواص کشسانی آن ها کمتر از Pe و Pp  می باشد. چاپ لیبل صدفی با متریال پلی گور نسبت به سایر مواد پی وی سی بیشترین جلوه و براق بودن را به خود اختصاص می دهد.

چاپ لیبل صدفی به شکل رولی در ابعاد بزرگ معادل 104 متر عرض و 1000 متر طول انجام می شود. برای چاپ این لیبل دستگاه های قدرتمند و پیشرفته نیاز داریم.

نخستین مرحله چاپ برچسب صدفی بدین صورت است کلیشه یا زینک مورد نظر برای چاپ ایجاد می شود. ساخت و ایجاد کلیشه یا همان زینک با توجه به چاپ و طرح مورد نظر مشتری انجام می گیرد. در نهایت بعد از اینکه زینک و قالب لیبل ساخته شد، عملیات مربوط به چاپ آغاز خواهد شد.

قیمت چاپ لیبل صدفی چگونه محاسبه می شود؟
قیمت در نظر گرفته شده برای چاپ لیبل صدفی با توجه به نوع دستگاه چاپ و میزان کیفیت چاپ متفاوت خواهد بود.

چسب مصرفی برای لیبل و رویه به کار گرفته شده برای آن می توانند قیمت لیبل خام را تحت تاثیر قرار دهند. بخشی از هزینه ها مربوط به مرحله پیش چاپ است. قیمت مربوط به قالب، کلیشه یا زینک در همین مرحله تخمین زده می شود. این قیمت با توجه به سختی طرح مدیران و کارفرمایان و کیفیت قالب و کلیشه تعیین خواهد شد.

در نهایت نیز هزینه چاپ و برش لیبل کاغذی مدنظر قرار می گیرد. این قیمت با توجه به نوع قالب موردنظر مشتری، تعداد رنگ های استفاده شده در چاپ و طرح انتخابی تعیین می شود.


چاپ لیبل صدفی با خدمات شرکت آی چاپ
شرکت آی چاپ، چاپ لیبل صدفی را در انواع مختلف متریال با بهترین کیفیت و قیمت ارائه می کند. صاحبان کسب و کار می توانند متریال و نوع چاپ برچسب صدفی را با توجه به ویژگی های مورد نیاز لیبل انتخاب کنند.

  • میرعماد شریعتی